Vår filosofi: Hjälp

Man ska inte krångla till det för sig i onödan. Särskilt inte om man jobbar med reklam och kommunikation. Genom åren har vi nämligen insett att det våra kunder oftast frågar efter är något så enkelt som hjälp. Hjälp med att ta fram sånt de inte själva kan ta fram. För att de inte har tid. För att deras inhouseavdelning har fullt upp med annat. Eller för att de inte har nån inhouseavdelning. Eller för att marknadsavdelningen har krympt. Eller helt enkelt för att de inser att nån utifrån kan se saker som kan vara svåra att se inifrån. Nån som kan skapa kommunikation som ger effekt.

Vilken Hjälp behöver du?

Vare sig du har ett större projekt på gång, tänker dig ett längre samarbete eller ”bara” vill köpa några timmar rörligt, copy eller art direction (eller vad det nu kan vara), så kan du få Hjälp. Ring Kristin Sköldebäck på 0709-857 858 eller släng iväg ett mejl till kristin@roidivision.se

Du kan få Hjälp med bland annat det här

Strategi
Målgruppsanalys- och urval
Visuell identitet
Art direction
Formgivning
Copy
UX-Copy
Rörligt
Sociala medier
Print


Den som jobbar lite mindre jobbar lite bättre

Av nån anledning lever fortfarande den där idén kvar i vår bransch, att man ska jobba tills man stupar, dygna regelbundet och gärna dyka upp på kontoret på helgerna också. Vilket är rätt märkligt, eftersom det finns gott om forskning som pekar på att sömnbrist är ett utmärkt sätt att få hjärnan att jobba sämre. Ganska dumt i en bransch som tar betalt för att komma på idéer, eller hur?

En hållbar vardagsplan

Det betyder inte att vi aldrig jobbar kvällar och helger. Det betyder bara att vi aldrig kommer att sätta det i system. Vi kallar det för en hållbar vardagsplan. Och att ha tid för vänner och familj, böcker, filmer, musik och nya intryck, tid att softa och sova är bra inte bara för oss. Vi är övertygade om att det dessutom är kanon för dina affärer.

Om vi slipper tänka på andra kan vi tänka mer på dig

Så, hur får vi ihop ekvationen i en bransch som drivs av lika delar ära, berömmelse och vinstmaximering? Jo, så här: vi ägs inte av ett stort nätverk. Det är bara vi. Ett gäng människor som tycker om att jobba tillsammans och har gjort så i femton år. Som gillar varann (oftast) och som vill ha ett hållbart liv, där pengar inte nödvändigtvis är främsta drivkraften. Att vara oberoende betyder att vi slipper lägga energi på att rapportera resultat till nåt fancy huvudkontor i London eller New York varje kvartal. Den energin lägger vi mycket hellre på att se till att våra kunder får Hjälp.


Här är några som fått Hjälp